Estetika v biznise

Začína sa to odvahou a nápadom, ktorý sa zdá byť neokukaný a s veľkým potenciálom. Pokračovanie sa odohráva na úradoch a kým sa stihnete pripraviť, väčšina elánu z nového biznisu vyprchá. Príliš často sa stretávame s ľuďmi, ktorí majú dokonalý nápad, no niečo im v jeho realizovaní bráni. Väčšinou je to spôsob prezentácie a ovzdušia, ktoré okolo seba šíria. Aj tu sa preto treba spoliehať na marketingové ťahy a porozmýšľať, ako by vás zákazníci sami vyhľadávali.

porada

Osobnosť
Dôležitá vlastnosť pre všetky vydarené obchody je povaha, ktorá je priateľská a presvedčivá. Mnohí ľudia stavajú na podnikaní a svojej osobnosti rovnako ako na nápade a ťažkej práci. Preto nie je na škodu navštíviť zopár kurzov pre manažérov alebo biznismenov. Prečo? Často sa tam stretnete s otázkami, ktoré vás ani nenapadnú, no sú veľmi dôležité. Vedieť správne komunikovať so zákazníkom, dodržiavať bontón, byť ústretový a pri tom všetkom nevyhorieť je umenie, ktorému sa treba priučiť. Čím skôr to urobíte, tým to bude pre vás lepšie.

Vzhľad
Ľudia si myslia, že v obchode nie je dôležité to, ako vyzeráte. Opak však býva pravdou. Klienti sa nechajú osloviť radšej príjemným a sympatickým človekom, ako niekým podráždeným alebo ustráchaným s vynosenými šatami. Preto investujte do svojho vzhľadu toľko, koľko vám to peňaženka dovolí. Vyzerať k svetu popri vašej práci je totiž povinnosť, nie rozmar. Neraz sa predajcovia áut nájdu medzi obľúbenejšími, keď si kúpia nový oblek alebo skúsia nový účes.  

dohda

Prostredie
Aj to je neoddeliteľnou súčasťou, s ktorou sa klienti budú stretávať. Je jedno, či za vami prídu do kancelárie alebo im budete posielať produkty domov. Vo všetkom hrá rolu estetika. Dbajte na čo najpríjemnejšie prostredie a zabudnite na ošúchanú omietku, či neúhľadne zabalený balík. Venujte sa  maličkostiam, pretože tie sa rátajú. Vyhľadajte bazáre so starším nábytkom, dajte sa do práce a o pár dní máte pred sebou vzorovo zaujímavú kanceláriu vhodnú na prijímanie návštev.